Mencuba Sesuatu Yang Positif.

Friday, 31 August 2007

Setiap orang pernah merasakan suatu kekecewaan, kegagalan, dan frust. Kadang-kadang semuanya datang sekaligus, dan kita merasa dunia ini hancur. Segera sesudah itu kita melihat sesuatu dari sisi negatif. Segala sesuatunya terlihat berantakan.

Sekarang cuba anda melihat dari sudut lain untuk bangkit kembali. Bertindaklah. Lakukan sesuatu yang positif. Walaupun itu mungkin hanya menyapu halaman, atau membersihkan tompokan file-file tua dari komputer anda.

Lakukan tindakan, di mana anda adalah yang mengusai hidup anda, bukan orang lain atau situasi dan anda akan merasa terfokus secara positif. Tindakan kecil dapat mengubah sikap anda secara ajaib.

Cubalah menolong seseorang. Lakukanlah sesuatu untuk orang lain. Cubalah melayani orang lain. Semakin kecil orang itu, semakin baik, tidak mengira sesiapa. Lalu cubalah anda keluar ruangan sejenak, dan perhatikan apa yang dapat anda kerjakan bagi orang lain. Orang lain tercipta untuk memperbaiki hidup anda. Sekarang giliran andalah memperbaiki hidup anda, juga orang lain.

Hitunglah keuntungan anda. Banyak hal baik dalam hidup

Anda, dan sering anda lupa bersyukur. Hargai dan bersyukurlah atas tempat tinggal anda, atas kesihatan anda, atas keluarga anda, atas pengalaman hidup anda, atas rakan2 anda, atas ketrampilan anda, pengetahuan anda, dan hidup yang anda miliki.

Temukan jalan baru. Arahkan kembali energi negatif dan rasa frust anda pada sesuatu yang dapat membangunkan anda untuk berbuat lebih baik.

Positif atau negatif, semuanya cuma ada dalam fikiran. Ubah sikap anda, dan melajulah.

Posted by hAiRiL/spiderman_pink at 23:45  

0 comments:

Post a Comment