Surat-Surat Perempuan Johor

Monday, 27 August 2007




Ya Allah,

Terasa tidak kuat aku menanggung ujian demi ujian-Mu ini.

Aku menulis surat ini untuk berbicara kepada-Mu. Tidak ada lagi yang ingin kupinta daripada-Mu, melainkan supaya Engkau menggolongkan aku ke dalam mereka yang diberi kekuatan untuk menjadi ikhlas, beriman dan beramal seperti yang Engkau firmankan dalam surah al-Hujarat ayat 15:

Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu hanyalah mereka yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudiannya mereka tidak ragu-ragu, mereka berjihad pada jalan Allah dengan harta dan jiwa mereka, mereka itulah orang-orang yang benar.

Golongan yang beriman dan beramal ya Allah, itulah pintaku. Gentar sungguh aku andai dua kalimah syahadah yang diucapkan itu hanya menjadi suatu iman kosong, tidak disambut iltizam dengan amal.

Ya Allah, sungguh-sungguh aku redhai segala ujian yang Engkau hadapkan buatku selama ini. Anehnya nikmat menanggung ujian-Mu ini, kurasakan semakin hari semakin dekat diri ini dengan-Mu.

....

Tak pernah aku kesali semua itu Tuhanku kerana aku menyedari setiap manusia sudah ditentukan setiap jalan dan iradatnya, maka aku redhai sekali lagi dan lagi apa yang telah Engkau tentukan untukku. Cinta sumber sefala cinta yang aku dambakan sekarang.


Daripada,

Hamba-Mu yang kerdil

Posted by hAiRiL/spiderman_pink at 23:59  

0 comments:

Post a Comment