Cerita-Cerita Motivasi Untuk Hidup Bertaqwa

Thursday, 6 March 2008



Susunan: Mohd Najib Nur Yasmin

Kebelakangan ini minat membaca di kalangan orang dewasa, remaja dan kanak-kanak telah meningkat. Tetapi hakikat yang tidak boleh dinafikan ialah ia hanya terbatas pada bacaan-bacaan ringan dan cerita-cerita fiksional yang membawa ke arah hiburan semata.

Koleksi cerita-cerita yang kami kumpulkan dalam buku ini bukan hanya sekadar terpuji dan seterusnya dapat dijadikan sebagai pedoman ketika menghadapi masalah.

Buku ini dilengkapi dengan kisah-kisah benar yang berlaku di dalam sejarah Islam sepanjang zaman. Kisah-kisah nabi, para sahabat dan tokoh-tokoh Islam yang kami kumpulkan dalam buku ini mempunyai hikmah-hikmah yang boleh membantu individu seseorang menjadi muslim yang sejati. Sesuai untuk orang tua, para remaja dan putera-puteri muslim.

Koleksi kisah-kisah dalam buku ini dapat menjana kemantapan aqidah, keberanian, budi pekerti dan motivasi mengatasi masalah dalam kehidupan seharian.

Mutiara Kata Hikmah
Orang yang lemah selalu merasa keberatan walaupun tidak ada yang dipikulnya. Sebenarnya bukan barang yang berat, tetapi fikirannya sendiri yang memberatkannya.

Posted by hAiRiL/spiderman_pink at 23:32  

0 comments:

Post a Comment