Koleksi Rindu Seorang Aku

Sunday, 6 January 2008



Di sini…aku terdiam resah,
Menghitung memanik rindu,
Menafsir dedebu kasih…

Sebagai hamba Allah,
Kurindukan limpahan kasih rahmatNya,
Kupohon seberkas ihsan untuk secebis keampunan,
Kupohon keredhanNya atas segala-galanya,
Lantas aku terpaku…
Layakkah hamba yang dhaif ini dikabulkan doanya?

Sebagai seorang anak,
Kurindukan titian kasih sayang,
Dibanjiri belaian kasih sayang tak bertepi,
Menjadi penghibur derita dan penawar nestapa,
Jua kucuba menggamit keredhaanNya,
Lantas aku terdiam…
Merenungi hakikat anak soleh yang masih jauh.

Sebagai seorang sahabat,
Kurindukan untaian mesra,
Untuk mengundang serantai mesra ukhuwwah,
Bersama mengisi derita,
Jua berkongsi bahagia,
Namun aku tahu,
Aku belum mampu menjadi insan bergelar sahabat sejati.

Sebagai seorang pelajar,
Kurindukan segumpal kejayaan,
Agar mampu mengukir senyuman si pengharap,
Mencipta kepuasan ibubapa tercinta,
Jua mengering keringat jerih mereka,
Tapi… Aku cukup mengerti aku belum bersedia.

Dan di sini aku terpaku dan terdiam,
Di bening malam kubermunajat kepada Illahi,
Mengalung restu dan doaNya,
Ku pasrah pada Mu Ya Illahi..

Posted by hAiRiL/spiderman_pink at 23:32  

0 comments:

Post a Comment